Zestaw podpisu elektronicznego obejmuje:
Kwalifikowany podpis elektroniczny CenCert to łatwe i szybkie narzędzie do podpisywania dokumentów i umów. Podpis elektroniczny ma formalną i pełną moc prawną jak podpis własnoręczny. Warto przyjrzeć się gdzie jak wygląda podpis elektroniczny i jakie jest jego zastosowanie
E-podpis ma bardzo szerokie zastosowania, które regularnie są poszerzane. Staje się tak między innymi poprzez kolejne wdrażane w polskim prawie ustawy, wymagające od coraz większej grupy użytkowników, w tym przedsiębiorców, uwierzytelniania podpisem elektronicznym.
Już teraz e-podpis jest obligatoryjnym narzędziem podczas wysyłania sprawozdań do KRS lub, tak jak w przypadku branży aptekarskiej, przekazywania danych o obrocie produktów leczniczych do Głównego Inspektora Farmaceutycznego.
Ponadto, Użytkownicy coraz częściej wykorzystują go do składania deklaracji w ZUS, podpisywania faktur, wszelkich dokumentów biznesowych, a nawet do udziału w aukcjach na elektronicznych platformach przetargowych. Przy użyciu certyfikatu kwalifikowanego można rejestrować dane w UODO (Urząd Ochrony Danych Osobowych), przesyłać dane do GIIF (Generalny Inspektor Informacji Finansowych), a także kontaktować się z Urzędami Administracji Publicznej.
Do wydania certyfikatu do podpisu kwalifikowanego niezbędne są następujące dokumenty:
Dokument potwierdzający tożsamość: ważny dokument tożsamości (dowód osobisty, karta pobytu) wydany przez Polskę lub inny kraj Unii Europejskiej albo ważny paszport (wydany w dowolnym kraju).
Sprawdź jak wykorzystać podpis kwalifikowany w Jednolitym Europejskich Dokumencie Zamówienia (JEDZ).
Sprawdź informacje o danych w postaci Jednolitego Pliku Kontrolnego.
Informacje dotyczące składania sprawozdań finansowych do KRS z wykorzystaniem podpisu elektronicznego.
Elektroniczny podpis kwalifikowany w e-Deklaracjach. Sprawdź zastosowanie podpisu elektronicznego.
W celu rejestracji i identyfikacji wykonawców można stosować kwalifikowany podpis elektroniczny.
Przekazywanie danych o obrocie produktów leczniczych do Głównego Inspektora Farmaceutycznego.
Generalny Inspektor Informacji Finansowej (GIIF) wdrożył system informatyczny umożliwiający instytucjom elektroniczne przesyłanie danych do GIIF (www.mf.gov.pl). Przesyłane dane muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 18 sierpnia 2020 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego każda dokumentacja powstająca w wyniku prac branży geodezyjnej docelowo powinna być opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Wystawiane zaświadczenie lekarskie w formie dokumentu elektronicznego można uwierzytelnić certyfikatem kwalifikowanym.
W kontaktach z ZUS można wykorzystywać kwalifikowany podpis elektroniczny i kwalifikowane certyfikaty na potrzeby obsługi programu Płatnik.
Najlepszym sposobem na zapewnienie integralności dokumentu elektronicznego, a także identyfikacji osoby udzielającej świadczenia zdrowotnego jest kwalifikowany podpis elektroniczny.
Od 1 lipca 2021 roku budownictwo przekroczyło kolejny etap cyfryzacji. Jest szybciej, łatwiej, bez ton akt, ich drukowania, czy bindowania; jest więc także bardziej „eko”. Za wdrażanie cyfryzacji w budownictwie odpowiada Generalny Urząd Nadzoru Budowlanego (GUNB).
Skorzystaj z tarczy antykryzysowej 6.0 i złóż wniosek z podpisem elektronicznym.
Rekomendowane urządzenia
Nie zapomnij zobaczyć
Informacje
Pomoc
O firmie
Copyright 2023 Elex